Пам’ятка для батьків щодо формування у старших дошкільників позитивного ставлення до школи

11.Чер.2019
Пам’ятка для батьків щодо формування у старших дошкільників позитивного ставлення до школи

 

Початок шкільного навчання – важливий етап у житті дитини, в якому вона зустрічається з новими формами діяльності та спілкування. Основним видом діяльності у школі є навчання, яке передбачає обов’язковість, розумове напруження, вміння слухати і сприймати завдання, доводити розпочату справу до кінця, вміння керувати своєю поведінкою, адекватно сприймати самого себе та навколишню дійсність. У дитини з’являються нові обов’язки, змінюється оточення, режим. Цей етап її життя називають «кризовим періодом», бо дитина свої ігрові потреби має задовольняти навчальними способами.

З метою покращення адаптації дитини до навчання у школі пропонуємо пам’ятку для батьків щодо формування у старших дошкільників  позитивного ставлення до школи та тест «Чи готова Ваша дитина до школи».

 

Пам’ятка для батьків

щодо формування у старших дошкільників

позитивного ставлення до школи

 

  • Розпочинайте підготовку до школи з ігор, під час яких діти могли б набути нових знань, умінь і навичок, а також розвивати свої здібності. Мова гри найбільш зрозуміла дітям, тому грайтеся з ними («Чого не стало?», «Що змінилося?», «Слова-міста», «Назви одним словом», «Я знаю п’ять назв квітів, посуду, меблів…» тощо).
  • Дотримуйтеся систематичності занять: 10-15 хв. щодня можуть дати ліпший результат, аніж година чи дві на вихідних.
  • Оцінюйте успіхи дітей, а в разі невдач – підбадьорюйте їх ( «Нумо спробуймо разом, я впевнена, усе вийде», «Ліпше буде зробити так» (показ, пояснення).
  • Стежте за власним настроєм. Діти емоційно чутливі, тому якщо вам не хочеться гратися в якусь гру або ви погано почуваєте себе, ліпше відкладіть заняття. Із похмурим настроєм або над силу не грайтеся з дітьми. Ігрове спілкування має бути цікавим та емоційно-позитивним і для них, і для вас.
  • Відповідайте разом із дітьми школу, де вони навчатимуться, покажіть їм, де роздягальня, їдальня, туалет тощо.
  • Розповідайте дітям про розпорядок дня у школі, про те, що діти мають робити під час уроку, коли і як можна звернутися до вчителя. У цьому може допомогти гра «в школу», завдяки якій діти створюють певний образ як школи, так і поведінки в ній.
  • Поділіться власним досвідом шкільного життя, звісно, якщо він позитивний («Коли я уперше прийшов у школу, я теж не знав, а потім учитель нам показав, розповів…»), розкажіть про смішну ситуацію, яка виникла на уроці тощо.
  • Читайте дітям твори про школу, учителів.
  • Формуйте в дітей об’єктивне уявлення про школу і навчання, не ідеалізуючи, водночас і не залякуючи майбутніх школярів, адже відоме перестає бути незрозумілим, таким, що турбує і лякає.

 

З метою перевірки готовності дитини до навчання у школі батьки самостійно можуть провести тестування своєї дитини «Чи готова дитина до школи?»

  1. Чи хоче ваша дитина йти до школи?
  2. Чи думає дитина про те, що у школі багато дізнається й вчитися їй буде цікаво?
  3. Чи може ваша дитина самостійно виконувати завдання, що потребує зосередженості впродовж 30 хв., наприклад, збирати конструктор?
  4. Чи соромиться ваша дитина незнайомих людей?
  5. Чи вміє ваша дитина складати розповіді за картиною не менш ніж із п’яти речень?
  6. Чи може ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
  7. Чи грамотно правильно вона будує речення ( відмінює іменники, узгоджує їх із прикметниками тощо)?
  8. Чи вміє ваша дитина лічити від 1 до 10 та у зворотніму порядку?
  9. Чи може зібрати пазл із п’яти частин за 1 хв.?
  10. Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
  11. Чи може узагальнювати поняття, назвати одним словом, наприклад такі предмети, як шафа, стіл, стілець.
  12. Чи може ваша дитина користуватися ножицями і клеєм, наприклад, робити аплікації?
  13. Чи любить ваша дитина самостійно працювати-малювати, збирати мозаїку тощо?
  14. Чи може вона розуміти та точно виконувати словесні інструкції?
  15. Чи може дитина самостійно одягатися відповідно до погоди?
  16. Чи має дитина обов’язки в родині?

17.Чи виконує вона їх самостійно та вчасно ( чи лише за вашим нагадуванням)?.

Галерея зображень